سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تجربه سفر با پاسپورت دومینیکا

 

دومینیکا یکی از بهترین کشور هایی می باشد که می توانید آن را برای مهاجرت، سفر و حتی زندگی انتخاب کنید، این جزیره یکی از بهترین جزیره هایی می باشد که می توانید در آن سرمایه گزاری کنید. به طور کلی دومینیکا مزایا و ویژگی های زیادی دارد که باید همه ی آن ها را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم. یکی ویژگی ها بسیار مهم، اعتبار پاسپورت دومینیکا می باشد. در این مقاله می خواهیم تجربه سفر به کشورهای مختلف با پاسپورت دومینیکا را مورد بررسی قرار دهیم.


 پاسپورت دومینیکا چه مدت اعتبار دارد؟

همانطور که گفتیم یکی از مزایا و ویژگی های اصلی کشور دومینیکا اعتبار پاسپورت آن می باشد. شما با دریافت پاسپورت دومینیکا     می توانید به بیش از 144 کشور جهان از جمله کشور های حوزه شینگن، انگلستان، روسیه، چین و غیره سفر کنید. این پاسپورت در حال حاضر در رتبه 32 قرار دارد و جزو یکی از بهترین پاسپورت ها می باشد.

 تجربه سفر به کشورهای مختلف با استفاده از پاسپورت دومینیکا

امروز به دلیل تحریم ها و مشکلات سیاسی، شهروندان ایرانی در گرفتن ویزا با مشکلات زیادی مواجه هستند، این نکته قابل ذکر است که بدانید شما با داشتن پاسپورت دومینیکا می توانید به راحتی و بدون اخذ و نیاز داشتن به ویزا به بسیاری از کشورهای جهان سفر کنید. ما در اینجا تجربه سفر با این پاسپورت به بعضی از سرزمین ها و کشورها را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

سفر به کره جنوبی:

برای سفر به کره جنوبی، علاوه بر داشتن پاسپورت باید برای ویزای کنسول گری کره جنوبی نیز اقدام نمایید. معمولا برای اخذ ویزای هر کشور باید به سفارت آن کشور در محل زندگی خودتان بروید.

کشورهای زیادی وجود دارند که شهروندان آنها می‌توانند بدون نیاز به ویزا به کره جنوبی سفر کنند، ولی متاسفانه شرایط برای ایرانیان و چند کشور دیگر، اینطور نیست .

سفر به کره جنوبی سختی ها و پروسه های سختی در پیش دارد بنابراین به دلیل این مشکلات و کند بودن فرایند اخذ ویزا این کشور، بسیاری از متقاضیان به دنبال راه های دیگر برای سفر به کشور کره جنوبی هستند. یکی از این روش ها استفاده از پاسپورت دومینیکا برای سفر به کره جنوبی می باشد.

 

سفر به انگلستان:

یکی از کشور هایی که می توانید بدون ویزا با داشتن پاسپورت دومینیکا به آن سفر کنید انگلستان می باشد، شما می توانید به مدت 180 روز به تمامی شهر های کشور انگلستان سفر کنید، همچنین در این مدت شما مجوز به تحصیل و کار را نیز خواهید داشت.

 

سفر به ژاپن:

سفر به کشور پیشرفته ژاپن از طریق پاسپورت دومینیکا نیاز به اخذ ویزا دارد، و بدون ویزا نمی‌توان به این کشور جذاب آسیای شرقی سفر کرد. گرفتن ویزای توریستی کشور ژاپن با پاسپورت دوم دومینیکا به دلیل اعتبار بالای پاسپورت این کشور، بسیار بی دردسر و آسوده می باشد.

شهروندان دومینیکا می‌توانند با اخذ ویزای توریستی ژاپن حداکثر 30 روز در این کشور اقامت داشته باشند. همچنین این نکته مهم است که بدانید، مدت زمان اعتبار ویزای توریستی ژاپن تنها90 روز می باشد.

 

سفر به استرالیا:

استرالیا یکی از کشور هایی می باشد که در حال حاضر بسیاری از شهروندان ایرانی این کشور را برای زندگی، مهاجرت و همچنین سفر انتخاب می کنند. به همین خاطر با داشتن پاسپورت کشور دومینیکا قادر خواهید بود به راحتی ویزای توریستی این کشوراسترالیا را دریافت نمایید. شما می توانید به مدت 90 روز با استفاده از ویزا توریستی در این کشور بمانید که حتی ممکن است این مدت تا یک سال نیز تمدید شود.

 

سفر به کانادا:

بهترین راه و روش برای دریافت ویزای کانادا، اخذ پاسپورت دوم از کشوری مانند دومینیکا می باشد. کانادا جزو مناطقی است که متقاضیان سفر به این کشور می توانند با دارا بودن پاسپورت دومینیکا، بدون نیازبه ویزا به آن سفر کنند و همچنین دریافت ویزای کانادا با پاسپورت دومینیکا امکان پذیر است.

با پاسپورت دومینیکا افراد می توانند تا 3 ماه یا در نهایت 180 روز به کانادا سفر کنند و در آنجا ساکن باشند.

 

سفر به آمریکا:

کشور آمریکا یکی از بزرگ ترین، مشهورترین و پیشرفته ترین کشور های دنیا می باشد، که امروزه بسیاری از افراد علاقه دارند و همچنین در تلاش هستند تا به این کشور سفر کنند. مهاجرت به این کشور برای ایرانیان بسیار سخت می باشد و قوانین مختلفی وجود دارد که باعث شده است بسیاری از آنها نمی توانند به این کشور سفر کنند.

 

سفر به امارت:

در سال 2020 توافق نامه‌ای بین دو کشور دومینیکا و امارات متحده عربی امضا شد که بنا بر این توافق نامه شهروندان هر دو کشور حق  آن را دارند که بدون نیاز به ویزا و روادید وارد این کشورها شوند.

این را بدانید که در حال حاضر رفتن به امارات برای شهروندان ایرانی غیر ممکن می باشد که شاید در آینده ممکن شود.

سفر به سرزمین امارات با پاسپورت دومینیکا برای افراد تجربه‌ای ساده و راحت را به همراه خواهد داشت همچنین با داشتن پاسپورت دومینیکا دریافت ویزای امارات به راحتی امکان پذیر خواهد شد.